تـــوران تـــراول

جاهای دیدنی تایلند، چه چیزی تایلند را خاص می کند؟

فهرست مطالب

تایلند در تنوع رقیب ندارد، شلوغی را در کلانشهر بانکوک پیدا کنید، و راحتی و آرامش را در جزایر جنوب. همچنین تجربه بیشتری برای قلمروی پادشاهی و معابد بودایی در شمال این سرزمین پیدا کنید. همه اینها در کنار غذاهای خوشمزه و متنوع. تایلند برای هر ذائقه ای پیشکشی ارائه می دهد.
جاهای دیدنی تایلند

جاهای دیدنی تایلند

جاهای دیدنی تایلند

رویای سفر فراموش نشدنی به تایلند را داشته باشید و این سرزمین متنوع را کشف کنید. در شلوغی رنگارنگ پایتخت تایلند مستغرق شوید. از طبیعت بی نظیر این سرزمین در چند پارک ملی لذت ببرید. گیاهان و جانوران متنوعی در این جزیره هستند. اماکن مقدس را بازدید کنید در جاهایی مثل چیانگ رای و از فرهنگ جالب تایلند لذت ببرید. و در نهایت می توانید همه جاذبه های جالب این سرزمین را در یک ساحل رویایی و یا یک غذای خوشمزه محلی یکجا تجربه کنید. لوپ بوریلوب پوری یکی از کوچکترین ولی قدیمیترین و جالبترین شهرهای تایلند است. معبد باستانی، که قدمت آن تا قرن ششم میلادی بر می گردد، یک جاذبه گردشگری عالی ارائه می دهد. . با این وجود، لوپبوری امروزه کمتر به خاطر معابد و ویرانه‌های افسانه‌ای شناخته می‌شود بلکه برای این معروف است که میمون‌های بی‌شماری در اینجا زندگی می‌کنند و بنابراین «شهر میمون‌ها» سال به سال بازدیدکنندگان زیادی را مجذوب خود می‌کند. در مجتمع دیدنی قدم بزنید. در پرنگ سام یوت چشمگیر شگفت زده شوید. از معبد میمون ها دیدن کنید و اجازه دهید بسیاری از میمون های چابک در طول بازدید شما را همراهی کنند. یا در طول جشنواره میمون لوپ بوری در اواخر نوامبر با مردم محلی معاشرت کنید.
جاهای دیدنی تایلند

جاهای دیدنی تایلند

پارک تاریخی سوکوتای (Sukhothai)

پارک تاریخی سوکوتای در شمال تایلند یک جایی است که باید دید خصوصاً برای آن دسته از بازدیدکنندگانی که به یادگیری تاریخ و فرهنگ علاقه مندند. در شهر تاریخی در آرامش خاطر کاوش کنید و در جهانی سحرآمیز مستغرق شوید. می توانید با پیاده یا با دوچرخه در این شهر باستانی سوکوتای گشت و گذار کنید. معابد زیبای وات را ببینید یا بنای یادبود Ramkhamhaeng را ببینید. و می توانید به معبد جنگلی بی نظیر بروید، مجسمه بودا که ده متر ارتفاع دارد را ببینید یا وارد وات سپهان هین شوید.
جاهای دیدنی تایلند

جاهای دیدنی تایلند

چیانگ مای

معبد جالب در منظره زیبا و چشمگیر، ملاقات از چیانگ مای را یک تجربه بی بدیل می کند. از این شهر که در 1296 بنا شده به شگفتی بیایید. معبد وات چیانگ مان را بازدید کنید. یا از معادب دیگری که در پارک ملی هستند دیدن کنید که همه اسمهای عجیب دارند ولی دیدن آنها بسیار جالب است. در بازار این منطقه در مرکز شهر پرسه بزنید و گشت و گذاری در بازار شب داشته باشید. یا در پارک نجات فیلها بروید و با حیات وحش بی بدیل تایلند آشنا شوید. در پایان هفته می توانید با محلی ها در دریاچه هوای معاشرت و حشر و نشر کنید. و غذای محلی خوشمزه در کلبه ها و آلاچیقهای سنتی ساخته شده از بامبو (کپر بامبویی) در ساحل دریاچه میل کنید. جنگل دویی سوت هپ پویی اینجا یک جنگل کوهستانی است که معبد طلایی معروفی در آن است،  چندین آبشار هست مثل موکفا و چند مسیر دوچرخه و کوهنوردی هم هست. از جنگلهای انبوه عبور کنید. از درختان عظیم و سرخسهای مختلف دیدن کنید و انواع پرندگان منطقه را ببینید که بالغ بر 350 نوع هستند که در کمال آرامش می توانید ملاحظه کنید. آبشار مونتها تهان زباترین و معروفترین آبشار این پارک ملی در تایلند است.

چیانگ رای

در شمال تایلند چیانگ رای در انتظار شما است با منظره ای بی نظیر. سلسله کوههای باشکوه منطقه شما را به وجد می آورد و اینجا نگاهی به فرهنگ جالب این سرزمین خواهید داشت. معبد وات رونگ کهون که مثل برف سفید و بی نظیر است را می بینید. از کوه رویایی دوی تونگ بالا می روید تا به کاخی به همین نام برسید و باغی زیبا را در آن رؤیت کنید و از گلها و گیاهان آن به وجد بیایید. از معبد چند طبقه به سبک شرقی (پاگودا) لذت ببرید. از غارها و آبشارهای منطقه به وجد بیایید. یا در مثلث طلایی بین لائوس، میانمار و تایلند بروید و از دلتای مِکونگ دیدن کنید. مکونگ رودخانه عظیم و معروف در جهان است، که در شرق آسیا جاری است. وات رونگ کهون، که به انگلیسی به معبد سفید معروف است، یک نمایشگاه هنری در مالکیت شخصی است که به سبک معابد بودا در تایلند ساخته شده است. Thailand Mon Tha Than Wasserfall in Doi Suthep Pui Nationalpark جاهای دیدنی تایلند، چه چیزی تایلند را خاص می کند؟ توران تراول

بومگردی در شمال سرزمین هزار معبد

نه چندان دور از چیانگ مای و چیانگ رای امکان بی بدیل را دارید که بزرگترین اقلیت قومی تایلند را ببینید. شما مردم کوهستانی جالب کارن را می بینید که نه تنها صنایع دستی جالبی دارند، بلکه زنانشان گردن بلندی دارند. به یک تور راهنما بپیوندید و در مورد سبک زندگی زنان به اصطلاح زرافه و همچنین اهمیت فرهنگی کلاف های برنجی بلندی که زنان به گردن خود می پوشند بیشتر بدانید. شب را در کلبه های کوهستانی سنتی بمانید. یا به پیاده روی های فراموش نشدنی در مناظر کوهستانی خیره کننده بروید. در هر صورت بازدید از این منطقه هیجان انگیز یک تجربه سفر بسیار خاص است.

پای

در مرز میانمار، پای ب منظره زیبای خود و جوّی بی بدیل منتظر شما است. ر محیط اسرارانگیز پر از آبشارها، مزارع برنج، و پیاده یا با دوچرخه کوهستانی گشت و گذار کنید. در چشمه آب گرم آرمیده شوید یا در رودخانه وحشی قایق سواری کنید. به مجسمه بودا بروید و و غروب خورشید را ببینید. یا در رستورانهای زیاد در شهر بروید و غذای خوشمزه تایلندی بخورید. هر تصمیمی بگیرید یک چیز را مطمئن باشید: در پای، هیچ وقت حوصله تان سر نمی رود. Thailand Provinz Lopburi جاهای دیدنی تایلند، چه چیزی تایلند را خاص می کند؟ توران تراول

پارک یا جنگل خائو یای

کمی دورتر از راه معمولی توریستی در ایسان، یکی از زیباترین پارکهای جنگلی کشور هست. بیخود نیست که این پارک زیبا توسط یونسکو به عنوان فرهنگ جهانی ثبت شده است. در این وسعت 2000 کیلومتر مربعی، این فرصت استثنایی را دارید که حیوانات و گیاهان خارق العاده این سرزمین را از نزدیک ببینید. یک گشت و گذار بی بدیل در این پارک عالی داشته باشید و یا با راهنمای تور ، فیل، گوزن و گیبون و خیلی از جانوران دیگر را در محیط طبیعی خود مشاهده کنید. . چه دیدن پرنده ها، چه پیاده روی، چه دوچرخه سواری یا قایق سواری در رودخانه وحشی، پارک ملی Khao Yai به سادگی شما را به وجد خواهد آورد. اما خودتان آن را بررسی کنید!

قصر سلطنتی در بانکوک

در سفر خود به تایلند، قطعاً باید یک توقف در پایتخت پویا بانکوک داشته باشید. به خودتان اجازه دهید در شلوغی این کلان شهر بی نظیر حرکت کنید و این کلان شهر تاریخی را در تمام جنبه های آن بشناسید. از کاخ سلطنتی نمادین دیدن کنید و از بودای بزرگ زمردین و همچنین شکوفه ها و تزئینات ظریف شگفت زده شوید. در معبد وات آرون با بودیسم محلی آشنا شوید. از معبد خیره کننده Wat Traimit در محله چینی ها دیدن کنید. بازار بزرگ آخر هفته در چاتوچاک را مرور کنید. یا از قله کوه طلایی نگاهی به شلوغی و هیاهوی شهر بیندازید.

کنچا نبوری

در فاصله 130 کیلومتری شمال بانکوک، کنچا نبوری منتظر شما است. در کنار تاریخی غنی و ساختمان قدیمی مثل پل که وی رودخانه کوای نصب شده از این مکان به خصوص چیزهایی در پارک بی نظیر ملی اِراوان لذت ببرید. یک قعه زمین 550 کیلومتر مربعی منتظر شما است که کنار آبشار اراوان قرار دارد همراه با برکه های سبز درخشان، غارهای بیشمار، جنگلها، کوههای سنگ آهکی و نیز حیات وحش جانوری و گیاه جالب. در یک راه طبیعی از پارک اروان گشت و گذار کنید و ماکاکها (میمونها)، آهو، تذرو یا حتی فیل را در محیط طبیعی شان ببینید. و علاقه مندان به پرنده ها می توانند به خواسته خود برسند زیرا در پارک حدود 120 گونه محلی زیست می کند که در محیطی باشکوه می توانید آنها را تماشا کنید.

آیوتتایا

نه چندان دور از بانکوک، آثار باستانی آیوتتایا قرار دارد که می توانید کشف کنید و به حیرت بیایید. ابزارهای هنر آتنیک و باستانی تایلند را ببینید که در پارک تاریخی باشکوه آیوتتهایا قرار دارد. اینجا پایتخت قلمرو سیام قرار دارد و چندین خرابه معبد با شکوه که پر از تندیس بودا است قرار دارد. از سال 1991 قسمت عمده شهر که از درختان و گیاهان پوشیده شده است مثل معبد راچابورانا یا معبد پهرا سری سانپهت در فهرست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است. در مجمع المعابد عظیم گشت و گذار کنید و و بگذارید از چشم انداز بی بدیل مدهوش شوید. و به ویژه با معبد وات مهاتهات وقت بگذارید تا در هزارتوی ریشه های درخت قدیمی سر مجسمه کوچک بودا را تحسین کنید.

پهوکت

پوکت با سواحل گرمسیری، معابد مخفی و بازار سرزنده بسیار جالب می شود. چه می خواهید در شهر باستانی با آرامش قدم بزنید یا در بوتیک های مدرن خرید کنید یا در ساحل آفتاب بگیرید، پوکت هر سلیقه ای را قانع می کند. بگذارید در ساحل ماسه ای سفید، روحتان به پرواز در بیاید یا از آبی نیلگون منطقه لذت ببرید. از خانه های رنگارنگ در مرکز شهر لذت ببرید و از تلفیق جالب فرهنگ آسیا و اروپا لذت ببرید. یا وقت بگذارید و از کوه بالا بروید، کایت سواری کنید، غواصی، چترسواری کنید، قایق سواری و خیلی چیزهای دیگر. زیرا تفریحات پوکت خیلی متنوع است. سه دماغه در پوکت، ساحل پاتونگ ، ساحل کارون و ساحل کاتا، که از نقطه دید کاتا دیده می شود.

کرابی

تایلند برای ساحل گردی از هرجایی بهتر است. زیرا کرابی مقصد روایی برای هرکسی است که دنبال ساحل ماسه ای سفید و آب زلال دریا است. از منظره رنگارنگ دریای نیلگون، جنگل سرسبز و کوهستان زیبا لذت ببرید. با غواصی یکی از زیباترین تپه های مرجانی جهان را کاوش کنید. مغاره های دریایی را ببینید یا از 1200 پله معبد وات تهام سوئا بالا بروید تا از آنجا منظره منطقه را ببینید. غذای محلی را در بازار محلی بچشید. و از حضور خود در کرابی استفاده کنید و به جزایر کوه پهی پهی یا کوه لانتا بروید.

ریلای

در جنوب آئو نانگ منطقه ریلای هست که یک پانوراما به شما ارائه می کند که بسیار جالب است. از قایق سواری کوتاه استفاده کنید تا تا جهانی شگفت انگیز را در آرامش کشف کنید. ساحل ماسه ای سفید، صخره های سنگ آهک، جنگل انبوه، غارهای رازآلود، باتلاقهای درخشان را می توانید با راههای بیشمار پیاده و دوچرخه برسید. و این بهشت استوایی مهمتر از همه، آرامش را ارائه می دهد. با فرصت استثنایی شنا، غواصی و اسنورکل و کایاک سواری و کایت سواری و خیلی چیزهای دیگر می توانید کاملاً تفریح کنید.

مجمع الجزایر کوه پهی پهی

همچنین در مجمع الجزایر کوه پهی پهی جزو مقاصد دیدنی سرزمین هزارمعبد است، که هر مسافر این سرزمین باید آن را ببیند. از جزیره رویایی کوه پهی پهی بون و کوه پهی پهی له تا کوه یونگ و کوه مای بهای تا کوب بیدا نویی یک بهشتر استثنایی منتظر شما است. آب دریای زلال، جنگلهای استوایی را احاطه کرده و ساحل ماسه ای سفید مثل برف یک مقصد سفر عالی می سازد. با این حال در غواصی باز هم دنیای شگفت انگیز و رنگارنگ مجمع الجزایر را کشف می کنید و تجربه ای باورنکردنی ارائه می دهد. اکوسیستم جالب را با کایاک (قایق بومی) در جزیره کوه پهی پهی کشف کنید، غواصی کنید و اسنورکل کنید. و از این قسمت آسمانی زمین نهایت لذت را ببرید.

کوه لانتا

سواحل طولانی تایلند گنجهای زیادی در خود مخفی کرده است. و یکی از آن جواهر طبیعی بی شک، کوه لانتا است. این جزیره سحرآمیز با جذبه بی بدیل خود درست جلوی ساحل کرابی قرار دارد و علاوه بر سواحل رویایی متعدد، بیش از همه با فضای باشکوه خود تحت تاثیر قرار می دهد. می توانید با اسکوتر این جزیره را بگردید. با کایاک (قایق بومی) بر آب زلال حرکت کنید و حیوانات را ببینید. غذای محلی را بچشید. گشت و گذار بی بدیل داشته باشید و پیاده روی طولانی روی ساحل داشته باشید. و زمان را فراموش کنید، وقتی در سواحل و ساحل بامبو در سایه نخلها استراحت می کنید.

کوه یائو نوی

بازهم یک جزیره و بازهم دلیلی دیگر برای رویایی را در سفر تایلند شروع کنید. به دلیل این که این جزیره بین کرابی و پوکت واقع شده، حال و هوای اصیل تایلند را با خود دارد. این جزیره کوچک زیبا و آرام است و هنوز سواحل بکر، جنگلهای انبوه و سبک زندگی آرام و ساده بومیان در آن به چشم می خورد. در کپرهای نزدیک ساحل بروید. به دور از ازدحام استراحت کنید. و جزیره را پیاده یا با اسکوتر بگردید. چه در لانگ بیچ هستید یا اطراف جزیره قایق سواری می کنید، دوباره انرژی ای تازه به دست می آورید. جزیره کوه یائو نوی یک جزیره تایلندی است در بحر آندامان در وسط راه بین استان پوکت و کرابی در جنوب سرزمین هزار معبد.

کوه سامویی

روی کوه سامویی منظره بهشتی و سواحل رویایی با لوکس زیاد می بینید. چه در ساحل جالب چاونگ بیچ یا در لامای بیچ هستید، در یکی از دهکده های ماهی رنگارنگ یا در رستوران محلی، این جزیره جاذبه گردشگری عالی ای برای گردشگران است. فرهنگ یکتای جزیره را تجربه کنید و بگذارید جذبه جزیره شما را مجذوب خودش کند. آنچه نباید از دست دهید غواصی در سامران است، جستجوی بودای بزرگ و معابد نزدیک آبشار این جزیره یا آرمیدگی (ریلکس) بعد از ظهر در واحۀ Wellness که جای خیلی جالبی است.

پارک ملی سیمیلان

پارک سیمیلان که در دهه 1980 ساخته شد متشکل از مجمع الجزایر زیبا و افسانه ای است که کلاً یازده جزیره دارد. اما بیشتر از دیدنیهای روی زمین، منظره زیر آب هم خیلی دیدنی است. بین تپه های مرجانی الوان و صخره های زیاد، پرتو ماهی غول پیکر (مانتا)، انواع کوسه، سیلها، لاک پشت و باراکوا (کوترماهی) و مارماهی رنگین و ماهی گیتاری و بسیاری از مخلوقات دریایی دیگر شنا می کنند. هرکی به اندازه کافی دید و به سطح آب بازگشت، هنوز دیدنیهای زیادی وجود دارد. حیات پرندگان چیزی کم از جهان زیر آب در این منطقه ندارد. بیش از 120 نوع مختلف مثل گونه هایی مانند پرستوها، حواصیل های صخره ای، کبوترهای امپراتوری و عقاب های دریایی مجمع الجزایر را خانه خود می نامند و به راحتی می توان آنها را در اینجا مشاهده کرد.

پارک کوی بوری

برای دیدن فیلها در قلمرو طبیعی خود هیچ جایی بهتر از پارک کوی بوری در تایلند وجود ندارد. در بیش از 1000 کیلومتر مربع می توانید این موجودات بزرگ خاکستری رنگ را از نزدیک ببینید. بنابراین در پیوستن به یکی از تورهای دیدنی که شما را در مناظر زیبای پارک می برد درنگ نکنید. درباره جنگل های همیشه سبز، جمعیت درختان منحصر به فرد و گیاهان و جانوران متنوع بیشتر بدانید. از این اکوسیستم جالب شگفت زده شوید و فراموش نکنید که دوربین خود را در دسترس داشته باشید تا از لنز آن به برخی از بیش از 300 فیل نگاهی بیندازید.

پارک ملی خائو سوک

بالاخره همچنین ارزش بازدید از پارک ملی خائو سوک را در هر سفری به تایلند دارد. جنگل های بارانی دست نخورده تایلند را کشف کنید و از تنوع زیستی عظیم این پارک محبوب شگفت زده شوید. فیل‌ها، خرس‌ها، گوزن‌ها، تاپیرها، ماکاک‌ها، گیبون‌ها، تشی، گربه‌های وحشی یا سرو (کاپریکورنیس) را از نزدیک تماشا کنید. و اجازه دهید مناظر متنوع منطقه بر شما تأثیر بگذارد. از تپه‌های آهکی نمادین گرفته تا آبشارهای خروشان و غارهای رازآلود گرفته تا دریاچه زیبای Cheow Lan، پارک ملی Khao Sok منظره طبیعی فراموش‌نشدنی را به شما ارائه می‌کند که می‌توانید با خلاقیت از طریق مسیرهای پیاده‌گردی مختلف آن را کاوش کنید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

جاهای دیدنی تایلند، چه چیزی تایلند را خاص می کند؟