تـــوران تـــراول

دیدنیهای جزیره کوه یائو نوی، یک جزیره خلوت و دیدنی در تایلند

فهرست مطالب

چرا می خواهی به کوه یائو نویی بروی؟ هیچ توریستی آنجا نمی رود.

دقیقاً همین سوال را از ما درست بعد از رسیدن ما به این جزیره بسته، کوچک و نه چندان توریستی به نام کوه یاو نوی همه از ما می پرسیدند. اینجا هیچ ساحل عالی ای مثل کوه پهی پهی ، کوه لانتا یا خائو لاک نیست. به سختی توریستها اینجا سردرگم هستند زیرا انتخاب برای محل استراحت و هتل خیلی محدود است.

دقیقاً همین سوالات ما را بر آن داشت که تصمیم به عزیمت و ترک سریع داشته باشیم. خوشبختانه تصمیم گرفتم یک شب را بمانیم. همین تصمیم بهترین تصمیممان در سفر بود. زیرا خواستیم یک شب دیگر هم بمانیم و اینطوری اقماتمان 5 روز طول کشید.

کوه یائو نوی

کوه یائو نوی

چرا ؟ چون جزیرۀ کوه یائو نوی از بقیه جزایر متفاوت است

وقتی تصمیم مان برای ماندن را گرفتیم، دیدیم خیلی گرسنه ایم. در همان محل اقامت خود به نام کلبه پاسای شام گرفتیم که غذای دریایی خوشمزه تایلندی از دریای آندامن داشت. إذا عالی بود. اِردال (Erdal) یک شهرگریز آلمانی که در آن رستوران کار می کرد یک مقدار از زندگی جزیره و نکاتی را به ما گفت (توجه شود که منظور از شهرگریز dropout است که یعنی کسی که از هیاهوی شهری به جاهای آرام مثل جزایر و غیره پناه برده است، و متن اصلی هم آلمانی است و برای همین این فرد، هموطن این گردشگران است).

این هموطن با گیتار خود آمد و شروع به نواختن موزیک کرد. حالا مسافران کوله به پشت بیشتری آمدند و رستوران را پر کردند. همه راحت سر صحبت را با هم باز می کردند و جزیره ای متروک و رستورانی خلوت، شروع کرد به جان گرفتن. کی فکرش را می کرد؟ من که فکرش رو نمی کردم.

با تاریک شدن غروب، کریم که یک جزیره نشین دیگر بود آمد و نمایش آتش راه اناخت. نه از آن نمایشهای آتش که هر جا در تایلند می توان دید. این به طور خاصی زیبا است.

ناگهان یک صدای بلند به گوش رسید. چی بود: در رستوران Goodview یک کنسرت وجود دارد و یک ساکنان خیلی هیجان زده شده اند: آدام با گروه خود از کرابی حضور خود را اعلام کردند. ظاهرا سوپراستارهای تایلندی. برای ما کوله گردها (نروژی‌ها، سوئدی‌ها و یک خانواده هیپی فرانسوی هم هستند که با کایاک در سراسر جهان سفر می‌کنند) نوعی تاکسی – وانت پیکاپ – سازماندهی شده است و همه با ما می‌آیند.

ناگهان ما یک خانواده بزرگ شدیم.

هرکسی صرف نظر از این که تایلندی بود، مسافر یا شهرگریز یا کوله گرد بود: اکنون  دور هم جمع شده بودند. بستنی و نوشابه می خوردند. سایر خارجی ها که در کو یائو نوی ساکن شده‌اند به ما می‌پیوندند. همچنین سه آمریکایی که برای مهندسان بدون مرز در چیانگ رای چاه می سازند. همه از فرط رقص زیاد، عرق می ریختند. موزیکشان ترکیبی از رِگه تایلندی و راک بود. جو عالی است. در یک نقطه نزدیک به صبح، دیگر هیچ کس نمی تواند ادامه دهد و ما مهمانی را تمام می کنیم. پیاده راه افتادیم. آنقدر تاریک است که حتی دست خودمان را هم جلوی چشمانمان نمی بینیم چه برسد به دیدن بقیه.

ما به نوعی خوش شانس هستیم و ناگهان یک جیپ در کنار ما می ایستد. همه وارد می شویم و تایلندی خوب ما را به کلبه پاسای برمی گرداند.

اینجا همه با هم فاملیند. هر برنامه ریزی کنی ساکنان کوه یائو نوی خیلی کمک می کنند.

کوه یائو نوی

کوه یائو نوی

اطلاعاتی در مورد جزیره کوه یائو نوی

دو جزیره کوچک دریای آندامان، Koh Yao Noi و Koh Yao Yai، به شکلی زیبا در چشم انداز صخره ای آهکی چشمگیر خلیج Phang Nga بین استان های جنوبی تایلند پوکت و کرابی قرار گرفته اند. جزیره کوه یائو نوی (“جزیره طویل کوچک”) شمالی‌تر و طبیعی‌تر از دو جزیره کو یائو است (کو یائو یائو بزرگ‌تر و توسعه‌یافته‌تر است).

این جزیره که 50 کیلومتر مربع است متشکل از جنگل بارانی متراکم، درختان کائوچیو، جنگل حرا و نخل است. ساکنان تقریباً از صید ماهی، زراعت نارگیل و پرورش کائوچیو امرار معاش می کنند. از پوکت و کرابی می توان به جزیره با قایق در 60 دقیقه رسید.

سکنه شش هزار نفری آن در روستاها پخش شده اند، و 90 درصد آنها مسلمان هستند. ما این را خیلی سریع متوجه شدیم که بلافاصله با یک حرکت روی تنها قایق که هر روز از کرابی به جزیره سفر می‌کند به ما علامت دادند: پیراهن‌های آستین بلند باید بپوشید، تاپ و تی‌شرت برای زنان ممنوع است. ساکنان جزیره از درآمد اضافی که ما توریست ها به ارمغان می آوریم خوشحال هستند، اما اگر به عنوان یک زن با بیکینی در روستای آنها قدم بزنید، تفریح ​​متوقف می شود.

اگرچه کوه یائو نوی برای گردشگری توسعه یافته است، اما به اندازه جزایر دیگر در جنوب تایلند شلوغ نیست. بلکه اینجا برعکس خیلی خلوت است، و اگر هم افرادی را ببینید شهرگریزانی (dropouts) هستند که در این جزیره پناه گرفته اند.

در این جزیره فقط یک بانک و عابربانک است. پیشنهاد می کنم به اندازه کافی پول نقد ببرید.

کوه یائو نوی

کوه یائو نوی

بهترین زمان سفر به کوه یائو نوی

برخلاف قسمت اصلی تایلند، در جزیره کوه یائو نوی موسم بارانی قوی ای وجود ندارد. از پاییز تا آخر زمستان، بهترین موقع است. شانس شما برای آفتاب زیاد، و دمای خوشایند 30 درجه سانتیگراد در بهترین حالت است. بین تیر ماه تا آبان ماه بعضی وقتها خیلی باد می وزد.

بهترین راه برای رسیدن به جزیره کوه یائو نوی

سفر و مسیر پوکت به جزیره کوه یائو نوی:

از فرودگاه پوکت تا اسکله بانگ رونگ سی دقیقه با تاکسی راه است. هر روز 12 سفر دریایی بین ساعت هفت و نیم و 17:45 به اسکله مانوه در کوه یائو نوی انجام می شود.

قایق دم دراز: قیمت 120 بات، زمان سفر 60 دقیقه.

قایق سریع: قیمت 200 بات، زمان سفر: 30 دقیقه

کوه یائو نوی

کوه یائو نوی

سفر کرابی تا جزیره کوه یائو نوی:

سفر دریایی از کرابی در تهای لِن انجام می شود. توجه: از مترو هیچ اتوبوسی به تها لِن نیست. تاکسی قیمت باورنکردنی 500 بات دارد، تا به سفر دریایی برسید. قایقهای بیشتری هر روز بین ساعت هفت و نیم و 17 سفر می کنند. اینجا به اسکله بان تها خائو می رسند. باید جداگانه با تاکسی تماس بگیرید.

قایق دم دراز 120 بات، زمان سفر 60 دقیقه.

قایق سریع قیمت 200 بات، زمان سفر 20 دقیقه.

از تا دان (اسکله دان) در پانگ نگا بزیرک هر روز فقط یک سفر درایی تا کوه نائو نوی وجود دارد. قیمت سفر دریایی 150 بات است و زمانش 80 دقیقه است.

در جزیره کوه یائو نوی چه کار می توانم کنم؟

در این جزیره شما به خلیج پهاک نگا که معروف است خیلی سریع ارزان و راحت می رسید.

ما برای خودمان یک گشت یا سفر قایقی در آئو پانگ نگا که یک پارک آبی ملی است ترتیب دادیم اینجا ما دو غار را دیدیم که که هنگام پایین آمدن آب یا جزر قابل مشاهده هستند (اسم غارها نامشخص است).

با سفر کایاک

برای کایاک سواری به خلیج فانگ نگا – جزیره تالو می رویم. در حال حاضر چندین قایق بزرگ با گردشگران در اینجا لنگر انداخته اند. با این وجود، ما بسیار سرگرم می شویم و مناظر صخره ای را با کایاک کشف می کنیم. ما به سمت “جیمز باند راک” ادامه می دهیم.

توجه: آن کجاست؟ در زندگی واقعی، این صخره کاملاً غیرقابل تماشا است، بسیار کوچکتر از آن چیزی است که در فیلم ها و عکس ها فکر می کنید، بسیار توریستی است و هزینه ورودی این پارک ملی برای رفتن به ساحل و گرفتن یک عکس عالی کاملاً گران است. آن را به حال خود رها کنید و فقط از کنار آن عبور کنید و ادامه دهید.

این سواری تا درخت بزرگ بنجان ادامه می‌یابد، که برای تشکیل زنجیره انسانی به 30 نفر نیاز دارد. قبل از ادامه غواصی در این ساحل ناهار می خوریم. یک تور واقعا زیبا و فردی که ارزشش را داشت.

کاری که باید انجام دهید: دوچرخه یا اسکوتر اجاره کنید و فقط در خیابان سوار شوید. بنابراین از مزارع لاستیک عبور می کنیم، گاوهایی که نیمه ذبح در کنار جاده خوابیده اند، دکه های کوچک روی جاده و زنان محجبه ای که نگاه انتقادی به ما دارند. فاصله زیادی با پایتخت جزیره بان یای نیست. تنها سوپرمارکت 7elevenجزیره، غرفه های کوچکی وجود دارد که میوه تازه و لباس می فروشند.

بسیار ایده آل است، زیرا به نظر می رسد ماشین های زیادی وجود ندارد، اما به نظر می رسد اسکوترهای بیشتری وجود دارد.

کوه یائو نوی

کوه یائو نوی

محل اقامت Koh Yao Noi: کلبه Passai

کلبه پاسای شامل ده خانه ییلاقی ساده است و توسط یک خانواده اداره می شود. واقع در ساحل پاسای با منظره جزیره نوک. به سادگی فوق العاده است. در یک روز صاف حتی می توانید کوه پهی پهی (phi phi) و کوه لانتا را ببینید. هر اتاق دارای توالت، دوش، پنکه و تخت هایی با پشه بند است.

هیچ صدایی از خیابان نمی شنوید، اما باید منتظر صدای خروس ها و جوجه ها باشید. زمان در اینجا متوقف شده است. اگر به مهمانی‌ها در کو فونگان علاقه دارید، مطمئناً این مکان برای شما اشتباه است.

مالک این محل، بسیار دوستانه، صمیمی و مفید هستند. طعم غذا واقعا خوشمزه است. در طول اقامت ما به طور خودجوش یک شب کباب ماهی با خانواده ترتیب دادیم. از ما کوله گردها دعوت شده بودیم تا با هزینه‌ای ناچیز سر میز غذا بخوریم. تجربه عالی بود، مکالمات و آداب و رسوم بسیار جالب بود. 1-2 رستوران ماهی دیگر درست در ساحل وجود دارد. درست همان همسایه کناری را امتحان کردیم. ما اجازه داشتیم ماهی را خودمان انتخاب کنیم و از آن به صورت تازه کباب شده سر سفره خود در شن لذت ببریم.

می توانید دوچرخه و کایاک را مستقیماً در کلبه پاسای کرایه کنید. اسکوتر و گشت و گذار نیز می تواند برای شما سازماندهی شود.

قیمت بسته به فصل متغیر است. یک شب 15 یورو می شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

دیدنیهای جزیره کوه یائو نوی، یک جزیره خلوت و دیدنی در تایلند