تـــوران تـــراول

سوغاتی دبی چیست؟ معرفی انواع سوغاتی های دبی

فهرست مطالب

دبی با داشتن فرهنگ جالب و طبیعت متفاوت می تواندیادآور سوغاتی های مختلفی از جمله خرما، حصیربافی، ادویه و عود و غیره باشد. در این مطلب با انواع مختلف سوغاتی دبی آشنا می شویم.

سوغاتی دبی

سوغاتی دبی

تورهای مرتبط

عنوان توراقامتتاریخ رفتحمل و نقلقیمت

تور دبی 4 روز از 28 شهریور تا 27 مهر

3 شب شهریور - مهر iat سوغاتی دبی چیست؟ معرفی انواع سوغاتی های دبی توران تراول هواپیما-ایران ایر تور 17,860,000

آفر ویژه

آفر ویژه تور دبی 4 روز 21 مهر

3 شب مهر iat سوغاتی دبی چیست؟ معرفی انواع سوغاتی های دبی توران تراول هواپیما-ایران ایر تور 19,860,000

تور دبی 5 روز از 31 شهریور تا 30 مهر

4 شب شهریور - مهر iat سوغاتی دبی چیست؟ معرفی انواع سوغاتی های دبی توران تراول هواپیما-ایران ایر تور 19,360,000

تور دبی 5 روز 17 مهر

4 شب مهر iat سوغاتی دبی چیست؟ معرفی انواع سوغاتی های دبی توران تراول هواپیما-ایران ایر تور 22,360,000

تور دبی 4 روز 15 مهر

3 شب مهر mahan air سوغاتی دبی چیست؟ معرفی انواع سوغاتی های دبی توران تراول هواپیما-ماهان 22,070,000

تور دبی 6 روز 20 مهر

5 شب مهر iat سوغاتی دبی چیست؟ معرفی انواع سوغاتی های دبی توران تراول هواپیما-ایران ایر تور 22,850,000

خرما

خرماهای چسبناک و شیرین که بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ امارات است، با اینکه برای ما ایرانیها چیز عجیبی نیست، اما سرآمد سوغاتیهای دبی است. مردم مسلمان با خرما روزه خود را می گشایند و در امارات این میوه نشان دهنده رونق و باروری است. خرما یک سوغات محبوب دبی است. حدود 100 نوع مختلف از آن وجود دارد.

مغازه های خاصی وجود دارد که می توانید نه تنها خرمای طبیعی، بلکه خرمای پرشده نیز بخرید. فیلینگ ساخته شده از خلال پسته یا بادام است. با این حال، در حال حاضر طیف گسترده ای از مواد پرکننده در دسترس هستند، از انبه خشک گرفته تا نارگیل و خامه شکلات سفید. وقتی یکی را امتحان کردید، قطعا یک کیسه کامل از این سوغاتی های معروف دبی را با خود خواهید برد!

سوغاتی دبی

سوغاتی دبی

سوغاتی دبی – شماره 2: فانوس های رنگارنگ

صحبت از سنت: فانوس های معمولی عربی با شکلهای پیچیده و شیشه های رنگارنگ خود نیز سوغاتی های کلاسیک دبی هستند. آنها در اندازه های بسیار متفاوت در دسترس هستند، بنابراین حتی در چمدان های دستی هم قرار می گیرند. با این سوغاتی دبی می توانید به خانه خود یک رنگ شرقی رنگارنگ بدهید، صرف نظر از اینکه به سبک بوهو مد روز مبله شده اید یا به سبک مینیمالیستی.

شما می توانید بسیاری از لامپ های مدرن را که یادآور صحنه های هزار و یک شب هستند در میان نقاشی های دیواری رنگارنگ منطقه الکرامه بیابید. اگر به دنبال یک نمونه تاریخی هستید، بهترین مکان برای یافتن آن در فروشگاه موزه عتیقه Al Quoz است.

cheragh سوغاتی دبی چیست؟ معرفی انواع سوغاتی های دبی توران تراول

سوغاتی دبی – شماره 3: شکلات بومی منطقه

در دبی، نه تنها خرما، بلکه شکلات نیز تولید می شود که اغلب با چیزهای خوشمزه دیگر ترکیب می شوند. اگرچه بسیاری از مواد اولیه مانند دانه های کاکائو باید وارد شوند، اما شکلات امارات طعم بسیار خاصی دارد و آن را به یک سوغات متمایز دبی تبدیل می کند. نمونه آن استفاده از شیر شتر است.

در حقیقت شکلات با عناصر محلی مثل شیر شتر یا هل یا زعفران ترکیب می شود.

در کارخانه شکلات سازی میرزام در منطقه القوز می توانید از نحوه تولید شکلات در دبی مطلع شوید. حالا که می دانید شکلات به صورت جداگانه با دست بسته بندی می شود، حتماً باید انواعی مانند شکلات تلخ با هل یا شکلات سفید با زعفران را امتحان کنید.

سوغاتی دبی

سوغاتی دبی

سوغاتی دبی – شماره 4: خنجر

دشنه های تیغه خمیده معروف به خنجر قرن هاست که توسط بادیه نشینان در بیابان های دبی به عنوان سلاح حمل می شده است. امروزه آنها بیشتر به صورت نمادین توسط رهبران قبایل بسته می شوند. یک خنجر واقعی می تواند چندین هزار دلار قیمت داشته باشد. اما بازتولیدهای ارزان قیمتی نیز به عنوان سوغاتی عالی دبی وجود دارد. می توانید آنها را در فروشگاه ها و گالری های سراسر شهر پیدا کنید.

می توانید نمونه های اصلی را در مجموعه موزه دبی در قلعه الفهیدی مشاهده کنید یا آنها را به صورت واقعی در یک سافاری در صحرا با شام باربیکیو تجربه کنید. به هر حال خنجر جزء طبیعی هر اردوگاه بادیه نشینان است.

سوغاتی دبی – شماره 5: ادویه

بازار ادویه در دیره با طعم های عجیب و غریب خود، تجربه خرید معطری را ارائه می دهد که سوپرمارکت یا فروشگاه های مواد غذایی معمولی نمی توانند با آن مطابقت کنند.

سوق یا بازاری که ادویه می فروشد دور از اسکله های تخلیه ادویه نیست. ادویه ها معمولاً از هند می آیند. می توانید در این سوقها یا بازارها قدم بزنید و مجذوب بو و رنگ ادویه شوید.

فروشندگان خوشحال هستند که آنچه را که برای ارائه دارند، از جمله مخلوط های مختلف چای، به شما نشان می دهند. اگر می‌خواهید چیزی خاص از امارات را به عنوان سوغاتی از دبی بیاورید، یک کیسه کوچک Bezaar مناسب است که احتمالاً از کلمۀ بذار یا بذر می آید. هر خرده فروش ترکیب منحصر به فرد خود را شامل ادویه هایی مانند گشنیز، زیره، رازیانه، شنبلیله، دارچین و زردچوبه ارائه می دهد. شاید حتی این فرصت را داشته باشید که آن را در سفرهای دریایی نهر دبی در یک کشتی تفریحی یا یک سفر دریایی شام غروب خورشید در دبی مارینا بچشید؟

سوغاتی دبی چیست؟ معرفی انواع سوغاتی های دبی توران تراول

6. سوغاتی دبی شماره 6: بافندگی، حصیربافی و سبدبافی و بوریا

سوغاتی‌های کاربردی، چمدان‌پسند و زیست‌محیطی مانند صنایع دستی بافته شده زنان بادیه‌نشین است که آن زمان که  مردانشان خنجر بر کمر می بستند، زنان هنوز به هنر خود مشغول بوده‌اند. اما هنوز ماهیگیران اوقات فراغت خود را نیز به بافندگی اختصاص می دهند. برای بافت از برگ خرما، پنبه یا پشم استفاده می شود و به طرح های بسیار متفاوتی تبدیل می شود.

اگر به دنبال سبدها و حصیرهای اصل هستید، قطعا آنها را در بازارهای دبی قدیمی پیدا خواهید کرد. اما همچنین طیف گسترده ای از سوغاتی های ممکن از دبی در بسیاری از مغازه ها در سرتاسر امارت وجود دارد. به عنوان سوغاتی از دبی می توانید زیرلیوانی تک رنگ یا الوان با رنگ و نقش سنتی تهیه کنید. همچنین قالیچه ها و سبدها از جنسهای مختلف نیز سوغاتی مناسبی از دبی است.

سوغاتی از دبی – شماره 7: بخور و جا اسفندی، عود و انواع بخور

یکی از بهترین سوغاتی های دبی که در بازارها می توانید پیدا کنید جا عودی یا جا اسفندی، و خود عود و بخور است. معمولاً به آن کندر نیز می گویند، اگرچه رزین مورد استفاده از درخت کندر به دست نمی آید. در عوض، بخور ترکیبی از عطرهای خوشبو از چوب صندل، رزین، عود (عطر طبیعی از درخت آگار) و روغن‌هایی مانند روغن آرگان است.

مخلوط های با کیفیت بالا حاوی تراشه های چوب صندل قابل مشاهده است. اما آنها به صورت پودر نیز موجود هستند. باخور را روی تکه های داغ زغال می گذارند برای اینکه بتواند بوی خود را به درستی پخش کند.

سوغاتی دبی

سوغاتی دبی

سوغاتی از دبی – شماره 8: هنر شنی

سوغاتی های زیبای دبی لزوماً نباید گران باشند. به عنوان مثال، تصاویر شنی که در کاسه های شیشه ای بزرگ یا بطری های قدیمی کوکاکولا ارائه می شوند، بسیار خنده دار هستند. این سوغاتی های ویژه دبی با دست بسیار هنرمندانه ساخته شده اند. اگر کمی وقت دارید، حتی می توانید شکل های سفارشی را سفارش دهید.

از آنجایی که آنها با دست ساخته می شوند، هر نمونه منحصر به فرد است. نقوش رایج شامل شتر در صحرا و کوه های حجر است. آنها یک سوغاتی عالی از دبی از صحرا یا هر مکان دیگری در امارت درست می کنند.

سوغاتی دبی

سوغاتی دبی

سوغاتی از دبی – شماره 9: طبل و دمام

اگر به دنبال سوغاتی خاص دبی هستید، طبل های دبی دقیقاً عنصر صحیح برای کلکسیون شما مناسب است. این سازها که همراهی موسیقی با رقص های قبیله ای را فراهم می کنند، در اشکال مختلف و حتی به عنوان جاکلیدی ارائه می شود، در صورتی که یک طبل سایز کامل اینقدر بزرگ است که نمی توان در چمدان گذاشت.

بزرگ ترین طبل امارات که نه با دست بلکه با چوب به آن می کوبند الراس (al-ras) نام دارد و معمولاً از روی شانه ها حمل می شود. نسخه های کوچکتر عبارتند از دف و تمبک.

dubai drum سوغاتی دبی چیست؟ معرفی انواع سوغاتی های دبی توران تراول

 

می توانید انواع تور دبی را در بسته های مختلف مشاهده کنید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

سوغاتی دبی چیست؟ معرفی انواع سوغاتی های دبی