تـــوران تـــراول

غواصی در ترکیه، تجربه ای خوب و به یاد ماندنی

فهرست مطالب

ترکیه سواحل زیبایی را ارائه می‌دهد که افراد تمام سنین می‌توانند به طور فوق‌العاده شنورکلینگ کنند. و برای علاقمندان به غواصی، این کشور بسیاری از اماکن شگفت‌انگیز را ارائه می‌دهد – آیا ریویرای ترکیه، دریای اژه یا دریای سیاه: این سرزمین آفتابی با تاریخ دریانوردی هزاران ساله، ساحل‌های طولانی و خلیج‌های زیبا، به حق یک بهشت اسنورکلینگ و غواصی است. در این مقاله با هشت بهشت غواصی در ترکیه آشنا شوید.

 بهشت آبی در خلیج فتحیه

زندگی دریایی پرانرژی از نزدیک

با یکی از بزرگترین بهشتهای غواصی در ترکیه آشنا شوید: خلیج فتحیه یک نقطه غواصی است که طرفداران غواصی از سراسر جهان در آن دیدار می‌کنند و همچنین هنگام غواصی، به عنوان مثال در دریای گرم در خلیج، منظره خوبی خواهید داشت. قزلکویروک. تعداد زیادی سواحل وسیع، نقاط خلوت غواصی و دوازده جزیره بخشی از این منطقه هستند. از خلیج به اصطلاح آکواریوم دیدن کنید که به لطف جانوران متنوعش یکی از محبوب ترین مناطق کشور است و برای افراد حرفه ای و مبتدی مناسب است. در صخره‌های شبه جزیره بدروم، به‌ویژه در صخره‌های بزرگ و کوچک نزدیک بندر بدروم، می‌توانید تعداد زیادی ماهی، ماهی مرکب، اسفنج‌های دریایی و همچنین ماهی تن، هامور و بسیاری از گونه‌های دیگر را کشف کنید. اگر با قایق به یکی از نقاط متعدد غواصی نزدیک بروید، با نهنگ ها و دلفین ها نیز روبرو خواهید شد.

غواصی در ترکیه

غواصی در ترکیه

تورهای مرتبط

عنوان تور اقامت تاریخ رفت حمل و نقل قیمت

تور استانبول 7 روز از 11 مرداد تا 24 شهریور

3 شب مرداد - شهریور qeshm air غواصی در ترکیه، تجربه ای خوب و به یاد ماندنی توران تراول هواپیما-قشم ایر 22,790,000

آفر ویژه

آفر ویژه تور استانبول 4 روز 25 شهریور

3 شب شهریور pegasus غواصی در ترکیه، تجربه ای خوب و به یاد ماندنی توران تراول هواپیما-Pegasus 16,000,000

تور استانبول 4 روز 30 شهریور

3 شب شهریور meraj غواصی در ترکیه، تجربه ای خوب و به یاد ماندنی توران تراول هواپیما-معراج 15,990,000

تور استانبول 4روز از 21 تا 31 مرداد

3 شب مرداد - شهریور qeshm air غواصی در ترکیه، تجربه ای خوب و به یاد ماندنی توران تراول هواپیما-قشم ایر 14,810,000

تور استانبول 5 روز 28 شهریور

4 شب شهریور turkish غواصی در ترکیه، تجربه ای خوب و به یاد ماندنی توران تراول هواپیما-Turkish 15,140,000

غواصی در ترکیه: در راه دریای سیاه

ماجراجویان زیر آب همچنین نقاط ارزشمند غواصی در ترکیه را در دریای سیاه، که ساحل جنوبی آن متعلق به ترکیه است، پیدا خواهند کرد. منطقه اطراف شهر تاریخی شیله با سواحل زیبا، دید واضح، تپه های شنی، خلیج ها و غارها مشخص می شود که می توانید در حین غواصی به آنها بپردازید. روستای قدیمی کرپه در استان کوجالی نیز شرایط عالی را برای شما فراهم می کند: این روستا در خلیجی محافظت شده با آب آرام و درخشان واقع شده است. نه تنها گیاهان و جانوران متنوعی در این نقطه غواصی در انتظار شما هستند، بلکه کشتی شکسته های مسیر شلوغ قرن های گذشته را نیز می توانید در اینجا پیدا کنید.

غواصی در ترکیه

غواصی در ترکیه

زیر آب در جنوب غربی ترکیه

لاک پشت ها در حفاظتگاه طبیعی به هم می رسند

لیکیه نیز دیگر نقطه غواصی در ترکیه است. در منطقه لیکیه ذخایر طبیعی بسیاری وجود دارد که گیاهان و حیوانات می توانند بدون مزاحمت در آنها رشد کنند – بنابراین هنگام غواصی چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد. در پای کوه باباداغ در مقابل شهر اولودنیز، در تالاب درخشانی که توسط کانالی به دریا متصل است، شنا می کنید. کودکان همچنین می توانند با خیال راحت در اینجا غواصی کنند. یا از شهر دالیان در رودخانه ای به همین نام دیدن کنید. سواحل بسیار زیبایی در این منطقه به عنوان نقطه شروع برای سفر غواصی شما وجود دارد – و شما شانس خوبی برای مواجهه با لاک پشت ها دارید. بهترین مکان برای رفتن، ساحل İztuzu است.

غواصی در ترکیه

غواصی در ترکیه

غواصی در ترکیه، نقطه به نقطه در ساحل فیروز ترکیه

غواصی در کشتی های خرابه

در ریویرای ترکیه یا ساحل فیروز، که برای گردشگری به خوبی توسعه یافته است، طیف گسترده ای از سفرهای غواصی با راهنما با قایق وجود دارد، به عنوان مثال در آلانیا، یکی از محبوب ترین استراحتگاه های تعطیلات در ترکیه. همچنین می توانید به تنهایی در نزدیکی مقصد تعطیلات، به عنوان مثال در ساحل کلئوپاترا یا ساحل دمیرتا، غواصی کنید. برخلاف مکان‌های پرتقاضا برای غواصی، تجهیزات ساده در اینجا کافی است. غواصان می توانند منتظر دو غار زیر آب باشند. غار دزدان دریایی با یک کشتی غرق شده در عمق 25 متری، نسبتا کم عمق است و بنابراین برای مبتدیان مناسب است. غار عاشقان که در پایین آن یک لنگر کشتی دارد نیز ارزش غواصی را دارد. شهر زیبای کاش که در ریویرا نیز قرار دارد، در سراسر جهان برای ماجراجویان که عمدتاً برای غواصی به اینجا می آیند، محبوب است. با قایق می توان به سرعت به بیش از 30 نقطه رسید و مناظر عالی و شفافی را برای شما به ارمغان می آورد، زیرا این جایی است که آب دریا و آب شیرین کوه های توروس در کنار هم قرار می گیرند. موارد جدید به طور مداوم به بقایای کشتی قدیمی موجود اضافه می شود. غواصی به سمت لاشه هواپیمای ایتالیایی مربوط به جنگ جهانی دوم بسیار محبوب است.

غواصی در ترکیه

غواصی در ترکیه

تنوع در استان آنتالیا

غارهای زیر آب و تنوع ماهی

منطقه غواصی: ترکیه برای هر سطح پیشنهاد مناسبی دارد. در نزدیکی شهر توریستی سیده در استان آنتالیا، صخره ای در عمق تنها دوازده متری انتظار شما را می کشد که حتی به عنوان یک مبتدی به راحتی می توانید آن را کشف کنید. در اینجا دنیای زیر آب تعداد بالاتر از میانگین ماهی از جمله باراکودا، سفره ماهی، اختاپوس و لاک پشت ها را ارائه می دهد که می توانید آنها را بدون مزاحمت در دریای شفاف مشاهده کنید. شهر کالکان در جنوب غربی شهر آنتالیا قرار دارد. از اینجا می‌توانید در عرض 45 دقیقه به جزیره صخره‌ای Heybeli، یک نقطه غواصی ارزشمند برسید. بین صخره ها و نیزار هامور و شانک ماهی وجود دارد و با کمی شانس ممکن است خرابه کشتی ای پیدا کنید.

غواصی در ترکیه

غواصی در ترکیه

مرسین در ریویرای ترکیه

خلیج های جادویی

یک تجربه بسیار خاص غواصی در ترکیه در اطراف شهر مرسین است که در طول تاریخ توسط ایرانیان، یونانی ها، رومی ها، سلجوقیان و بسیاری از مردمان دیگر سکنه شده است. خلیج‌های متعدد با ویرانه‌های دوران باستان نقطه شروعی برای یک سفر زیر آب فراموش‌نشدنی به شما می‌دهند، زیرا شواهدی از دوران گذشته را می‌توان در زیر سطح دریا و همچنین در خشکی یافت. به طور خاص، جزیره دانا، که قبلا یک مرکز تجاری، کشتیرانی و نظامی مهم بود، شما را به کشف موجودات و کشتی های غرق شده در یک نقطه غواصی جذاب دعوت می کند.

غواصی در ترکیه

غواصی در ترکیه

در دریای اژه در Çeşme (چشمه)

خوک دریایی و حیات ساحل

چشمه، درست در کنار دریای اژه، نه تنها یک مقصد تعطیلات است که ارزش دیدن را دارد، بلکه یک نقطه ایده آل برای غواصی در ترکیه است که نیازی به تجربه ندارد و حتی با حداقل تجهیزات، حداکثر سرگرمی است. در آب زلال شگفت انگیز شما بهترین منظره از گیاهان زیر آب را دارید

جانوران سواحل محبوب برای غواصی شامل ساحل آلتینکوم و ساحل مومو است که در یک خلیج محافظت شده قرار دارد. اگر عاشق غواصی هستید، بهتر است به جزیره فنر سفر کنید، جایی که جانوران دریایی زیادی از جمله ماهی و مرجان ها زندگی می کنند – اما مهمتر از همه غار فوک (خوک دریایی) وجود دارد. شاید شما خوش شانس باشید و فوکها را ملاقات کنید.

DAN Dives Gallipoli BannerWeb 2560x1120 غواصی در ترکیه، تجربه ای خوب و به یاد ماندنی توران تراول

پارک زیر آبی تاریخی گلیبُلو  Gelibolu

کاوش در میراث فرهنگی زیر آب

نکته شماره 8 برای تور در آب های ترکیه شما را به محل تلاقی دریای اژه و مرمره در شبه جزیره Gelibolu می رساند. این نقطه غواصی یک موزه واقعی زیر آب است زیرا نبرد گالیپولی در طول جنگ جهانی اول در اینجا رخ داد – 216 کشتی غرق شده از آن زمان در بستر دریا وجود دارد. از سال 2021، پارک زیر آبی تاریخی Gelibolu داستان هایی از گذشته را برای گردشگران زیر آب تعریف می کند، مانند کشتی باری غرق شده Lundy، HMS Majestic و یافته های دیگر که می توانید در عمق 28 متری پیدا کنید.

scibadivingonawreckinthemaldives 6f3bf124451b47aba4cde57c3fa6d2c7 غواصی در ترکیه، تجربه ای خوب و به یاد ماندنی توران تراول

همچنین شاید برای شما جالب باشد:

چگونه در دبی سیم کارت بخریم؟ 

اپلیکیشنهای مهم در دبی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

غواصی در ترکیه، تجربه ای خوب و به یاد ماندنی