تـــوران تـــراول

غواصی در هند، تجربه ای خوب و به یاد ماندنی

فهرست مطالب

سواحل هند مملو از مکان های غواصی باورنکردنی است که به لطف آب های گرم می توان در تمام طول سال غواصی کرد. تعدادی از نقاط جالب و قابل دسترس وجود دارد که حتی برای مبتدیان نیز می تواند به راحتی غواصی شود، از جمله غواصی های اطراف کشتی شکسته، تپه های زیر آب و دیوارها. برای غواصی در هند، خارج از ایمنی مناطق کم عمق، غواصی های عمیق تری وجود دارد که صدها گونه زیستی در انتظار کشف توسط غواصان پیشرفته هستند.

با سر زدن به یکی از بهترین مکان های غواصی در هند ، نسخه جدید و آرام هند را تجربه کنید.

غواصی در هند

غواصی در هند

تورهای مرتبط

عنوان توراقامتتاریخ رفتحمل و نقلقیمت

ترکیبی

تور هند ( بمبئی + گوا ) 8 روز از 4 آبان تا 30 آذر

7 شب آبان - آذر salam air غواصی در هند، تجربه ای خوب و به یاد ماندنی توران تراول هواپیما-سلام ایر 72,400,000

ترکیبی

تور هند 8 روز از 6 مهر تا 25 آبان

7 شب مهر - آبان mahan air غواصی در هند، تجربه ای خوب و به یاد ماندنی توران تراول هواپیما-ماهان 52,995,000

ترکیبی

تور هند ( بمبئی + گوا ) 8 روز 29 آبان و 13 آذر

7 شب آبان - آذر salam air غواصی در هند، تجربه ای خوب و به یاد ماندنی توران تراول هواپیما-سلام ایر 72,400,000

ترکیبی

تور هند 8 روز از 10 مهر تا 25 آبان

7 شب مهر - آبان mahan air غواصی در هند، تجربه ای خوب و به یاد ماندنی توران تراول هواپیما-ماهان 39,500,000

ترکیبی

تور هند 8 روز از 10 مهر تا 25 آبان

7 شب مهر - آبان mahan air غواصی در هند، تجربه ای خوب و به یاد ماندنی توران تراول هواپیما-ماهان 13,000,000 تومان + 750 دلار

ترکیبی

تور هند بمبئی + گوا 8 روز 29 مهر

7 شب مهر iran air غواصی در هند، تجربه ای خوب و به یاد ماندنی توران تراول هواپیما-ایران ایر 67,900,000

غواصی در هند: صخره کوسه مرجانی، پوندیچری

اگر از طرفداران کوسه هستید، نمی توانید صخره مرجانی کوسه ها در پوندیچری را از دست بدهید. این مکان غواصی دارای بالاترین تراکم جمعیت کوسه های صخره ای است. همچنین می‌توانید ماهی سرخوی، تفنگچی، کالاسکه چی و لاک‌پشت‌هایی را ببینید که در میان صخره ها شنا می کنند. یکی از ویژگی های عالی این سایت غواصی در هند این است که برای تمام توانایی های غواصی قابل دسترسی است. این مسیر از 5 متر شروع می شود و تا 23 متر کاهش می یابد، بنابراین چیزهای زیادی برای کاوش وجود دارد. شما می توانید در تمام طول سال غواصی کنید، اما بهار و پاییز بهترین ماه ها برای بازدید هستند، اگرچه این ماه ها شلوغ ترین ماه ها نیز هستند. دما در تمام طول سال گرم است و در ژوئن به 29 درجه سانتیگراد می رسد.

غواصی در هند

غواصی در هند

غواصی در هند: کشتی خرابۀ سوزی ، جزیره گراند، گوا.

گوا مکانی ایده آل برای غواصان مبتدی است، آب آرام است و مکان های غواصی کم عمق است. اما این بدان معنا نیست که غواصی از هیجان کمتری برخوردار است. مکان های زیادی برای کاوش در جزیره گراند وجود دارد، اما یکی از بهترین ماجراجویی ها  کشتی غرق شدۀ سوزی یاSuzy’s Wreck است. این کشتی باری غرق شده در 12 متری قرار دارد و بنابراین برای مبتدیان قابل دسترسی است. این کشتی از دهه 1950 در بستر دریا قرار داشته است و اکنون محل زندگی انواع جانوران دریایی مانند جراح ماهی، هامور غول پیکر، باراکودا (کوترماهی) و لیسۀ بحر است. غواصان در این کشتی سرپوشیده با جریان های آرام و آب گرم، با میانگین دمای 29 درجه سانتی گراد، مرجان های نرمی پیدا می کنند. علاوه بر این، غواصان تازه کار این فرصت را دارند تا قبل از ورود به کشتی خرابه، مهارت های خود را در آب های آزاد در کف اقیانوس تمرین کنند.

غواصی در هند

غواصی در هند

اوج دیکسون، جزیره هاولاک، آندامان

Dixon’s Pinnacle برای غواصان پیشرفته ای است که در غواصی در هند، می خواهند چندین گونه را در یک غواصی ببینند. چندین قله پوشیده از مرجان‌های نرم و اسفنج‌ها وجود دارد و حتی می‌توان حباب‌های متان را که از سنگ‌ها بلند می‌شوند، مشاهده کرد. جریانات می تواند در این محل غواصی در هند بسیار قوی باشد و از عمق 18 متری شروع می شود و تنها برای غواصان واجد شرایط و با تجربه قابل دسترسی است. پس از غوطه ور شدن، با زندگی دریایی در هر اندازه، از میگوی مانتیسی ریز تا گروههای باراکودا مواجه خواهید شد. حتی موجودات بزرگی مانند لاک پشت ها و سفره ماهی دیور را می توان در ایستگاه پاکسازی نزدیک بالای محل غواصی پیدا کرد. بدون نیاز به حرکت، غواصان از موجودات دریایی متنوع اطراف خود شگفت زده می شوند.

غواصی در هند

غواصی در هند

 دیوار، جزیره کادمت، لاکشادویپ

دیوار عظیمی از مرجان در آب‌های جزیره کادمت قرار دارد، نوار کوچکی از زمین که توسط آب‌های شفاف و آبی احاطه شده است. این دیوار که خود یک جزیره مرجانی در نظر گرفته می شوند، غواصان از یافتن این دیوار مرجانی که از 6 متر تا 30 متر امتداد دارد شگفت زده نخواهند شد. جریان کم این غواصی را به یک تجربه آرامش بخش برای همه توانایی ها تبدیل می کند. این فرصتی هیجان انگیز برای دیدن لاک پشت های سبز، ناپلئون ها، پرتوهای بادبزنی (پرتو = سفره ماهی) و غیره است که غواصان را به این آب های گرم و آرام با دید تا 40 متر جذب می کند. بازدید از ماه نوامبر و مارس بهترین زمان برای اطمینان از دریاهای آرام، دید خوب و لذت بردن از دمای دلپذیر در حدود 29 درجه سانتیگراد است.

غواصی در هند

غواصی در هند

  کشتی خرابۀ چینتاپالی، ویساخاپاتنام

کمتر از پنج سال پیش، یک کشتی عظیم 150 متری در آب در سواحل دهکده ماهیگیری Bheemunipatnam پیدا شد. شایعات محلی در مورد کشتی غرق شده، کاوش در این مکان نسبتاً دست نخورده را جذاب تر می کند. اطلاعات کمی درباره تاریخچه کشتی وجود دارد، اما کشتی غرق شده بیش از 100 سال است که در کف اقیانوس خوابیده است و جذابیت ناشناخته ها چیزی است که این شیرجه را بسیار هیجان انگیز می کند. این محل غواصی در هند تنها 6 متر عمق دارد و بنابراین برای مبتدیان مناسب است، اما برای غواصان با تجربه و پیشرفته که پیچیدگی های غواصی را درک می کنند توصیه می شود. هامورها، لاک پشت ها، کوسه های آبسنگی و دلفین ها در این آب ها مشاهده شده اند. میانگین دمای آب در این منطقه 82 درجه فارنهایت / 28 درجه سانتیگراد است

غواصی در هند

غواصی در هند

فانوس دریایی، جزیره هاولاک، آندامان

این مکان غواصی در هند یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی شبانه در هند است، زیرا دید به‌ویژه در آب‌های جزایر آندامان خوب است و به غواصان این امکان را می‌دهد تا حیوانات شب‌زی را پس از غروب آفتاب ببینند. با مرجان های سخت و نرم، شیرجه یا غوص از 6 متر شروع می شود و تا 20 متر پایین می آید. افراد مبتدی می توانند دنیای زیر آب را در اینجا کشف کنند، در حالی که غواصان پیشرفته می توانند به عمق بیشتری بپردازند. غواصانی که به این مکان می روند این شانس را دارند که ماهی تفنگچی، اختاپوس، خرچنگ دریایی، طوطی ماهی گوژپشت و خیلی چیزهای دیگر را ببینند. به لطف اکوسیستم متراکم در دریای آندامان، همیشه گونه های جدید و کمیاب برای کشف وجود دارد. آب همیشه گرم است، بین 82 درجه فارنهایت / 28 درجه سانتیگراد و 87 درجه فارنهایت / 31 درجه سانتیگراد، و بهتر است از اواخر پاییز تا اوایل بهار از دریای آندامان دیدن کنید تا از فصل بارانی اجتناب کنید.

غواصی در هند

غواصی در هند

مجموعه جزایر لاکشادویپ، جزیرۀ بانگارام، نقطۀ مانتا

در خارج از تالاب اطراف بنگارام، Manta Point یا نقطۀ مانتا قرار دارد، مکانی عالی برای غواصان پیشرفته برای مشاهده حیات دریایی بزرگتر. بسته به زمان روز، می توانید لاک پشت های پوزه عقابی، سفره ماهی عقابی، کوسه های صخره ای (آبسنگی) و حتی کوسه های سرچکشی را ببینید. گونه‌های ماهی‌های کوچک‌تری مانند طوطی‌ماهی، سرخوی، فریباماهی و غیره وجود دارند. جریان ها در این مکان قوی تر هستند و غواصان می توانند تا 20 متر پایین بیایند، به همین دلیل است که گواهینامه پیشرفته مورد نیاز است. بهترین زمان برای بازدید بین اکتبر و مارس، پس از فصل باران های موسمی، با میانگین دمای 29 درجه سانتی گراد است.

غواصی در هند

غواصی در هند

 مک پوینت، جزیره هاولاک، آندامان

مک پوینت فرصتی بی نظیر برای شنا در میان دوگونگ ها (فیل دریایی) ارائه می دهد. این پستانداران دریایی پسرعموهای گاو دریایی هستند و در آب های هند محافظت می شوند. با غواصی با این حیوانات کنجکاو، می توانید اطلاعات بیشتری در مورد آنها کسب کنید و زیبایی و آرامش آنها را تحسین کنید. این سایت غواصی در هند برای همه غواصان مناسب است و دید خوبی را ارائه می دهد. در این آب‌های گرم، غواصان مرجان‌های سخت و دسته‌های ماهی نیز خواهند یافت. مک پوینت جواهری دیگر در آب های زیبای جزایر آندامان است که نگاهی اجمالی به فرصت های غواصی در هند به دور از شلوغی و جمعیت مناطق شلوغ دارد.

غواصی در هند

غواصی در هند

در تعطیلات هند ابتدا کجا شیرجه خواهید زد؟

همچنین شاید برای شما جالب باشد:

اپلیکیشنهای مهم در دبی

غواصی در ترکیه

10 بهترین مراکز خرید عراق

 

 

 

 

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

غواصی در هند، تجربه ای خوب و به یاد ماندنی