تـــوران تـــراول

نحوه تهیه سیم کارت در هند در سال 2024

فهرست مطالب

روند دریافت سیم کارت در هند هنوز برای گردشگران چندان آسان نیست. اگر قصد سفر به هند را دارید، حتما یک سیم کارت هندی تهیه کنید تا بتوانید جاهای مختلف اینترنت داشته باشید. در بسیاری از مکان ها وای فای رایگان وجود دارد، اما خیلی بهتر است که بدون وای فای بتوانید با گوشی خودتان وبگردی کنید. بنابراین می‌توانید یک Uber در کنار جاده سفارش دهید، در ایستگاه قطار بررسی کنید که آیا قطارتان به موقع است یا خیر، و از Google Maps برای پیدا کردن مسیرها استفاده کنید.

اگر می خواهید این کار را با سیم کارت معمولی خود انجام دهید، پس مراقب باشید، زیرا هزینه های رومینگ برای هند بسیار بالا است – نه تنها هنگام برقراری تماس، بلکه هنگام وبگردی. از طرف دیگر، یک سیم کارت محلی هندی با حجم داده، واقعاً ارزان است.

سیم کارت در هند

سیم کارت در هند

تورهای مرتبط

عنوان توراقامتتاریخ رفتحمل و نقلقیمت

ترکیبی

تور هند ( بمبئی + گوا ) 8 روز از 4 آبان تا 30 آذر

7 شب آبان - آذر salam air نحوه تهیه سیم کارت در هند در سال 2024 توران تراول هواپیما-سلام ایر 72,400,000

ترکیبی

تور هند 8 روز از 6 مهر تا 25 آبان

7 شب مهر - آبان mahan air نحوه تهیه سیم کارت در هند در سال 2024 توران تراول هواپیما-ماهان 52,995,000

ترکیبی

تور هند ( بمبئی + گوا ) 8 روز 29 آبان و 13 آذر

7 شب آبان - آذر salam air نحوه تهیه سیم کارت در هند در سال 2024 توران تراول هواپیما-سلام ایر 72,400,000

ترکیبی

تور هند 8 روز از 10 مهر تا 25 آبان

7 شب مهر - آبان mahan air نحوه تهیه سیم کارت در هند در سال 2024 توران تراول هواپیما-ماهان 39,500,000

ترکیبی

تور هند 8 روز از 10 مهر تا 25 آبان

7 شب مهر - آبان mahan air نحوه تهیه سیم کارت در هند در سال 2024 توران تراول هواپیما-ماهان 13,000,000 تومان + 750 دلار

ترکیبی

تور هند بمبئی + گوا 8 روز 29 مهر

7 شب مهر iran air نحوه تهیه سیم کارت در هند در سال 2024 توران تراول هواپیما-ایران ایر 67,900,000

انواع سیم کارت در هند (2024)

اکثر کارت های اعتباری 28، 56 یا 84 روزه اعتبار دارند، اگرچه برخی نیز وجود دارند که برای یک سال کامل اعتبار دارند. بسته به پیشنهاد، مقدار مشخصی داده در روز و همچنین تماس های محلی و پیامک در اختیار شما قرار می گیرد.

در حال حاضر سیم کارت های اعتباری در هند از شرکت های Airtel، Vodafone و Jio وجود دارد که دو سیم کارت اول قطعا گسترده ترین برد و بهترین شبکه را دارند. اگر قصد سفر در سراسر هند را دارید، ایرتل (Airtel) بهترین گزینه شماست. در غیر این صورت، می توانید از قبل، از هتل محلی خود بپرسید که کدام ارائه دهنده را برای منطقه پیشنهاد می کنند.

قیمت های ذکر شده برای سیم کارت ها در هند، قیمت های رسمی شرکت های ارائه دهنده تلفن می باشد. واقعیت معمولاً چیز دیگری است، زیرا بسیاری از مغازه‌هایی که شما به عنوان یک گردشگر می‌توانید سیم‌کارت بخرید، گرانتر می فروشند. حتی اگر این مبلغ در هنگام تبدیل به یورو زیاد نباشد و داده ها در هند همچنان بسیار ارزان باشد، اغلب احساس می کنید سرتان کمی کلاه گذاشته اند – نگران نباشید، زیرا همه چنین احساسی دارند!

سیم کارت در هند

سیم کارت در هند

بسته های داده و سیم کارت در هند از Airtel

سیم کارت با 1.5 گیگابایت در روز با اعتبار 28 روز – 299 روپیه (تقریباً 3.30 یورو)

سیم کارت با 3 گیگابایت در روز با اعتبار 28 روز – 499 روپیه (تقریباً 5.50 یورو)

همه بسته‌ها شامل تماس نامحدود به سایر شبکه‌های محلی است.

سیم کارت در هند

سیم کارت در هند

بسته های داده و سیم کارت در هند از VI (Vodafone Idea)

سیم کارت با 1.5 گیگابایت در روز با اعتبار 28 روز – 299 روپیه (تقریباً 3.30 یورو)

سیم کارت با 3 گیگابایت در روز با اعتبار 28 روز – 499 روپیه (تقریباً 5.50 یورو)

همه بسته‌ها شامل تماس نامحدود به سایر شبکه‌های محلی است.

سیم کارت در هند

سیم کارت در هند

بسته های داده و سیم کارت در هند از Jio

سیم کارت با 2 گیگابایت در روز با اعتبار 28 روز – 299 روپیه (تقریباً 3.30 یورو)

سیم کارت با 3 گیگابایت در روز با اعتبار 28 روز – 399 روپیه (تقریباً 4.40 یورو)

سیم کارت 25 گیگابایتی با اعتبار 30 روز – 296 روپیه (تقریباً 3.30 یورو)

تمامی بسته ها شامل تماس نامحدود با سایر شبکه های محلی و 100 پیامک در روز می باشد.

سیم کارت در هند

سیم کارت در هند

بهترین کارت اعتباری سفر برای هند

با کارت اعتباری مناسب می توانید در هزینه های سفر خود صرفه جویی زیادی کنید. در اینجا می توانید دریابید که از چه کارت هایی می توانید برای برداشت رایگان وجه نقد در سراسر جهان و پرداخت به ارز محلی بدون هزینه اضافی استفاده کنید. و در حال حاضر تنها ارائه دهنده ای است که هزینه های شخص ثالث را در دستگاه خودپرداز، به عنوان مثال در تایلند یا ویتنام، به شما بازپرداخت می کند.

در اینجا می توانید کارت اعتباری را با هم مقایسه کنید

سیم کارت در هند

سیم کارت در هند

برای خرید سیم کارت در هند به چه چیزهایی نیاز دارم؟

در هر صورت باید پاسپورت خود را با ویزای هند همراه داشته باشید. در گذشته، مردم همچنین درخواست عکس پاسپورت اضافی می‌کردند، اما امروزه همه این عکس‌ها را به صورت دیجیتالی زمانی که کارت شما ثبت می‌شود، می‌گیرند. همچنین اگر به صورت خصوصی اقامت دارید، ممکن است از شما مدرکی مبنی بر هتل یا شماره تلفن میزبانتان خواسته شود. بهتر است تأییدیه رزرو خود را همراه داشته باشید تا در صورت بروز بدترین شرایط، آماده باشید.

بسیار مهم: بعد از اینکه سیم کارت شما ثبت شد، ممکن است چند ساعت طول بکشد تا فعال شود و بتوانید از آن استفاده کنید. بسته به ارائه دهنده، این می تواند چهار ساعت طول بکشد، اما گاهی اوقات بیشتر.

سیم کارت  در هند از کجا تهیه کنم؟

خرید سیم کارت در فرودگاه هند

ساده ترین راه برای دریافت سیم کارت در هند، دریافت مستقیم آن در فرودگاه است. ایرتل یک کیوسک در دهلی نو و بمبئی دارد. با این حال، تجربیات مسافران بسیار متفاوت است – برای برخی بدون هیچ مشکلی کار می کند، در حالی که دیگران می گویند که آنها سرشان کلاه رفته است.

سیم کارت در هند

سیم کارت در هند

واقعیت این است: سیم کارت شما همیشه چند ساعت طول می کشد تا فعال شود. اگر مشکلی پیش بیاید، احتمالاً در حال حاضر در هتل یا در راه هستید. با این حال، برای عیب یابی هر گونه مشکلی در سیم کارت فرودگاه، باید به فرودگاه برگردید یا حداقل با آنها تماس بگیرید – که هر دو ممکن است دشوار باشند.

از سوی دیگر، دریافت سیم کارت مستقیماً در فرودگاه اغلب عملی است زیرا از قبل پاسپورت خود را به همراه دارید و کارکنان حاضر در محل معمولاً با سیم کارت های توریستی و نحوه فعال سازی آن آشنایی کامل دارند.

اگر برای سفارش Uber یا برقراری تماس واتس‌اپ به Wi-Fi نیاز دارید، ایستگاهی در سالن ورودی دهلی وجود دارد که می‌توانید با پاس خود کد وای فای بگیرید.  ایستگاه کنار قسمت تحویل بار و چمدان است و همه چیز به طرز شگفت انگیزی خوب کار می کند. مطمئن شوید که به وای فای دسترسی داشته باشید، زیرا حتی اگر همه چیز با سیم کارت کار کند، ولی سیم کارت فوراً فعال نمی شود.

به چه طریق دیگری، می توانم در هند سیم کارت بخرم؟

از طرف دیگر، می توانید برای سازماندهی سیم کارت به فروشگاه ارائه دهنده شبکه بروید. همه برای درخواست گردشگران آماده نیستند و بنابراین ممکن است پیچیده شود زیرا اغلب از شما شماره تلفن و آدرس هندی برای ثبت نام خواسته می شود.

گزینه بهتر این است که از هتل یا مهمانخانه خود کمک بخواهید. سپس کمی بیشتر پرداخت می کنید (نسبت به فرودگاه)، اما یکی از ودافون یا ایرتل مستقیماً به شما مراجعه می کند و سیم کارت و ثبت نام شما را سازماندهی می کند.

همچنین بسیاری از مغازه های کوچک دیگر نیز وجود دارند که تعدادی سیم کارت را از ارائه دهندگان بزرگ خریده اند و در اختیار گردشگران قرار می دهند. با این حال، پیدا کردن بازار خوب به تنهایی ممکن است دشوار باشد. در آخرین سفرم به هند، دوستی به من کمک کرد که از یکی از دوستانم پرسید و او نیز به نوبه خود ما را به یک مغازه کوچک هدایت کرد که در آنجا سیم کارتم را گرفتم…

من به تنهایی نمی توانستم این کار را انجام دهم! من مجموعاً 1000 روپیه (تقریباً 11 یورو) برای سیم کارت Airtel و بسته 1.5 گیگابایتی در روز پرداخت کردم. البته زیاد نیست، اما همانطور که می بینید، مغازه های کوچک مقدار زیادی به قیمت های رسمی اضافه می کنند تا سرپا بمانند.

مشکل دیگر: با اپلیکیشن Airtel هم نمی توانید شارژ بخرید، زیرا این اپلیکیشن کارت های اعتباری بین المللی را نمی پذیرد. اگر مانند من نمی توانید با 1.5 گیگابایت در روز کنار بیایید، باید به فروشگاه برگردید یا مانند مورد من، از یک دوست محلی بخواهید که تمام کار را از طریق تلفن همراه برای شما انجام دهد.

لیست بسته بندی شما برای هند

بر اساس سال ها تجربه، ما یک لیست بسته بندی برای هند ایجاد کرده ایم که همه احتمالات را در نظر می گیرد. چک لیست تعاملی PDF نیز برای دانلود موجود است. در اینجا همچنین بهترین ابزارها (برنامه‌ها، نرم‌افزارها و وب‌سایت‌ها) و همچنین ایده‌های هدیه انتخابی برای مسافران را خواهید یافت.

یک روش دیگر برای داشتن سیم کارت در هند: ای سیم

ای سیم تکنولوژی موفقی است که با آن، شما حتی در همان بدو ورود به مقصد، اینترت و تماس فعال خواهید داشت. ولی این فناوری در بعضی کشورها فعال است. و در ایران، ارائه نشده است.

سیم کارت در هند

سیم کارت در هند

نتیجه گیری

از آنجا که هزینه رومینگ در هند خیلی گران می شود، و از آنجا که فناوری جدید ای سیم هنوز (2024) در ایران فعال نشده است، شما باید به سیم کارتهای محلی هندی اکتفا کنید. آنها ارزان هستند و بسته های مختلفی دارند. آنها در بدو ورود شما به فرودگاه  در دسترس هستند و می توانید بخرید. گرچه چند ساعت طول می کشد که فعال شوند. فرودگاه هند در بدو ورود شما وای فای هم دارد که می توانید برای اوبر استفاده کنید. برای خرید سیم کارت یا حتی استفاده از وای فای فرودگاه باید پاسپورت خود را ارائه بدهید.

برگرفته از این منبع

همچنین شاید برای شما جالب باشد:

اپلیکیشنهای مهم در دبی

غواصی در هند، تجربه ای خوب و به یاد ماندنی

10 بهترین مراکز خرید عراق

 

 

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

نحوه تهیه سیم کارت در هند در سال 2024